Erdoğan, metro hattının İBB’ye devrine izin vermemiş
Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metrosunun Erdoğan’ın talimatı ile İBB’ye devredilmediği ortaya çıktı. Söz konusu metro hattının açılışı birkaç kez ertelenmiş ve maliyeti, ilk açıklandığı fiyata göre yaklaşık 2 kart artmıştı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından kamuoyunda “beşli çete” olarak bilinen şirketlere yaptırılan Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metrosunun bir kısmı, ocak ayında AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan tarafından açıldı. Yapımına 2016’da başlanan ve 2018’de açılacağı ifade edilse de açılış tarihi defalarca ertelendiği için 5 yıl gecikmeli olarak kullanımına başlanan metro hattı, İBB’ye devredilmedi. Metronun işletmesi, Marmaray gibi Türkiye Cumhuriyet Devlet Demiryolları (TCDD) tarafından üstlenildi.
BirGün’den İsmail Arı, Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne (CİMER) “Metro hattının İBB’ye devredilmeme” nedenini sordu. CİMER’den verilen yanıtta, “Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hattı 22 Ocak 2023 tarihinde açılışı yapılarak hizmete alınmıştır. Projenin işletmesi ilgili Cumhurbaşkanlığı Kararı gereğince TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır” denildi.
CİMER’in yanıtı ile İBB’ye devir işleminin, Erdoğant tarafından engellendiği ortaya çıktı.
MALİYET 7,4 MİLYAR TL ARTTI
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metrosunun maliyetini önce 8 milyar 64 milyon TL olarak açıkladı. Fakat bakanlık daha sonra Cengiz, Kalyon ve Kolin İnşaat’a yaptırılan hattın bedelini güncelledi. Buna göre 37,5 kilometre uzunluğunda olan 8 duraklı projenin bedeli, 7 milyar 472 milyon TL arttı ve 15 milyar 536 milyon TL’ye yükseldi.